ResMed Eurooppa COVID-19 - ResMed Suomi

ResMed Eurooppa COVID-19

Etsitkö ResMed-tietoa liittyen COVID-19-virukseen? Katso alta uusimmat päivitetyt tiedot tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme jos sinulla on kysyttävää.

ResMed on sitoutunut toimittamaan hengityshoitotuotteita eri maihin ja hoitojärjestelmiin ympäri maailmaa. Nyt kun koronavirus (COVID-19) jatkaa leviämistä ympäri maapalloa, ResMed seisoo niiden terveyspalvelujen tuottajien ja ammattilaisten rinnalla, jotka tarjoavat laadukasta hoitoa sitä tarvitseville.

Näinä haastavina aikoina pystymme hyödyntämään pitkäaikaista sitoutumistamme hengityshäiriöistä kärsivien ihmisten elämänlaadun parantamiseen. Pyrimme kaikin tavoin pitämään yhteyttä asiakaskuntaamme sekä tiedottamaan ja neuvomaan, miten elintärkeää hoitoa voidaan antaa mahdollisimman nopeasti. Valikoimaamme kuuluvat invasiiviset ja ei-invasiiviset ventilaatiojärjestelmät, CPAP- ja happihoitotuotteet, maskit ja seurantaohjelmistot tukevat jatkossakin elintärkeän hengitystuen antamista sairaaloissa ja kotona.

Vastauksia asiakkaiden koronavirusta koskeviin kysymyksiin

 

TOIMITUSKETJU

Koronaviruksesta (COVID-19) johtuva nopeasti muuttuva maailmanlaajuinen tilanne aiheuttaa paljon huolta lääkintälaiteyhteisölle ja asiakaskunnalle. Ensisijainen tavoitteemme on taata hoidon jatkuvuus ja tuotetoimitusten jatkuminen, jotta voimme täyttää potilaiden tarpeet sekä suojella henkilöstöämme ja yhteisöä.

Globaalina yrityksenä ResMed on jatkuvasti yhteydessä hallituksiin ja terveydenhuoltojärjestelmiin ympäri maailmaa, jotta voimme selvittää tarpeet ja tehdä yhteistyötä tässä kriisitilanteessa. Olemme ottaneet käyttöön toimia, joilla lisätään kapasiteettiä parantamalla osien toimittajien ja kuljetusketjujen saatavuutta. Näin voimme maksimoida tuotannon ja tuotteiden jakelun.

Hengityskoneiden ja -laitteiden valmistajana ja osana hoitoyhteisöä, joka toimittaa potilaille elämänlaatua parantavia ja toisinaan myös hengen pelastavia laitteita, meidän on toteutettava prosesseja ja käytäntöjä, joilla voidaan varmistaa näiden laitteiden paras mahdollinen saatavuus potilaille heti tarpeen ilmetessä huolimatta siitä, missä potilaat asuvat ja kuka heidän hoidostaan vastaa.

Haluamme edesauttaa sitä, että tuotteitamme on riittävästi potilaiden saatavilla ympäri Eurooppaa. Siksi seuraamme toistaiseksi kaikkia tehtyjä tilauksia ja pidätämme oikeuden jaksottaa tilattujen määrien toimituksia siten, että hoidon jatkuvuus alueella voidaan taata.

Jos teillä on kysyttävää tai erikoistoiveita, ottakaa yhteys ResMedin edustajaan.

Tarkastelemme ja priorisoimme tilauksia parhaillaan. Meidän on harkittava osatoimituksia ja progressiivisia toimituksia, jotta voimme varmistaa toimitusten jatkumisen mahdollisimman monille asiakkaille. Päätavoitteena on paras mahdollinen hoidon jatkuvuus potilaille kaikkialla.

Jotta tuotteiden toimitus on sujuvaa, on tärkeää ilmoittaa hyvissä ajoin seuraavina viikkoina tarvittavista normaalia suuremmista tilausmääristä, jotta pystymme hallinnoimaan tuotantokapasiteettia. Pyrimme varmistamaan hoidon jatkuvuuden kaikissa maissa, joten seuraamme ja priorisoimme kaikki tilauksia. Tästä syystä saatamme tarvittaessa toimittaa vain osan tilatuista määristä.

Tässä tapauksessa pyydämme ottamaan yhteyttä ResMedin edustajaan, jotta tarpeet voidaan keskittää.

Kaikkia ventilaattoritilauksia seurataan, jotta pystymme kohdentamaan tilaukset ympäri Eurooppaa. Siksi käytössä on kaksiviikkoinen prosessi. Tilaus saatetaan jakaa useaan toimitukseen, jotka jaksotetaan. Oikeudenmukaisuuden vuoksi toimitettavat määrät jaetaan eri kohteisiin vasta toimituspäivänä tai sitä edeltävänä päivänä.

Koska haluamme varmistaa tehokkaan toiminnan, emme valitettavasti pysty ilmoittamaan toimituksista etukäteen. Kaikki tilaukset säilyvät kuitenkin järjestelmässä, ja tuotteet toimitetaan heti, kun niitä on varastossa. Pyrimme parhaamme mukaan toimittamaan mahdollisimman monta tilausta päivässä.

Asiakkaat, jotka saavat tällä hetkellä tilausvahvistuksia:

Kaikkia ventilaattori- ja lisävarustetilauksia seurataan, jotta pystymme kohdentamaan tilaukset ympäri Eurooppaa. Siksi kaikki ventilaattorit näkyvät jälkitoimituksina tilausvahvistuksessa. Oikeudenmukaisuuden vuoksi toimitettavat määrät jaetaan eri kohteisiin vasta toimituspäivänä tai sitä edeltävänä päivänä.

Koska haluamme varmistaa tehokkaan toiminnan, emme valitettavasti pysty ilmoittamaan toimituksista etukäteen. Jos vastaanotat osatoimituksen ja haluat vahvistaa jäljellä olevien tilattujen kappaleiden määränota yhteyttä asiakaspalveluun. Kaikki avoimet tilaukset ja osatilaukset säilyvät järjestelmässä, ja ne käydään läpi seuraavan kaksiviikkoisen kohdennusjakson aikana.

Muiden kuin ventilaattoreiden jälkitoimitukset näkyvät tilausvahvistuksessa normaalisti. ResMed toimittaa jälkitoimituksia heti, kun tuotteita on varastossa. Eurooppalaisissa varastoissa tehdään kovasti töitä, jotta päivittäiset toimitukset ovat mahdollisia. Ruuhkautuminen rajoilla aiheuttaa joissakin maissa toimitusviivästyksiä. Pyrimme kuitenkin jatkuvasti varmistamaan tavaroiden liikkuvuuden.

Kaikki tilaukset säilyvät järjestelmässä, ja ne toimitetaan mahdollisimman pian.

Asiakkaat, jotka eivät tällä hetkellä saa tilausvahvistuksia:

Kaikkia ventilaattori- ja lisävarustetilauksia seurataan, jotta pystymme kohdentamaan tilaukset ympäri Eurooppaa. Oikeudenmukaisuuden vuoksi toimitettavat määrät jaetaan eri kohteisiin vasta toimituspäivänä tai sitä edeltävänä päivänä.

Koska haluamme varmistaa tehokkaan toiminnan, emme valitettavasti pysty ilmoittamaan jälkitoimituksista tai ilmoittamaan toimituksista etukäteen. Jos vastaanotat osatoimituksen ja haluat vahvistaa jäljellä olevien tilattujen kappaleiden määränota yhteyttä asiakaspalveluun. Kaikki avoimet tilaukset ja osatilaukset säilyvät järjestelmässä, ja ne käydään läpi seuraavan kaksiviikkoisen kohdennusjakson aikana.

Jos kyseessä ei ole ventilaattori, jälkitoimitukset toimitetaan heti, kun tuotetta on varastossa. Koska haluamme varmistaa tehokkaan toiminnan, emme valitettavasti pysty ilmoittamaan jälkitoimituksista tai ilmoittamaan toimituksista etukäteen.

ResMed toimittaa jälkitoimituksia heti, kun tuotteita on varastossa. Eurooppalaisissa varastoissa tehdään kovasti töitä, jotta päivittäiset toimitukset ovat mahdollisia. Ruuhkautuminen rajoilla aiheuttaa joissakin maissa toimitusviivästyksiä. Pyrimme kuitenkin jatkuvasti varmistamaan tavaroiden liikkuvuuden.

Kaikki tilaukset säilyvät järjestelmässä, ja ne toimitetaan mahdollisimman pian.

Kaikki ResMedin ventilaattorit valmistetaan ja kootaan Sydneyssä/Australiassa.

Kyllä, kaikkia ResMedin tuotteiden Kiinassa valmistettuja osia on turvallista käyttää. Kaikille vastaanotetuille osille tehdään ResMedin tuotantolaitoksessa perusteelliset turvallisuus-, puhtaus- ja laatutarkastukset ennen valmistusta – nämä menettelyt on suunniteltu antamaan suoja COVID-19:n kaltaisia terveysuhkia vastaan.

Covid-19-epidemian vaikutukset eurooppalaiseen liiketoimintaan ovat yleisesti tiedossa. Ranskan hallitus julisti 16.3, että kansalaisten tulee välttää liikkumista kahden viikon ajan.

Tuemme yhteistä ponnistusta Covid-19-epidemian vastaisessa taistelussa ja noudatamme hallituksen määräämiä toimia. Siksi Narval-uniapneakiskojen tuotantolaitos, joka sijaitsee Saint-Priestissa Ranskassa, suljetaan toistaiseksi perjantaina 20. maaliskuuta.

Ennen tätä päivämäärää lähetetyt fyysiset jäljennökset valetaan valmiiksi, jotta ne voidaan valmistaa heti, kun toiminta jatkuu.

Kaikki tilaukset, joita ei voida toimittaa ennen kyseistä päivää, lähetetään kiireisesti heti, kun laitos avataan.

Tästä tilapäisestä tuotannon keskeytyksestä huolimatta tuemme asiakkaita parhaamme mukaan näinä haastavina aikoina. Kaikki ResMedin työntekijät tekevät etätyötä, jos suinkin mahdollista.

Jos laitoksen tilapäinen sulkeminen vaikuttaa tilauskantaan, asiakkaille annetaan lisätietoa lähipäivinä.

Saatavissa olevaa tuotevalikoimaa on tällä hetkellä rajoitettu, jotta voimme varmistaa parhaan mahdollisen toimituskapasiteetin ja toimitusajat. Pyrimme saamaan asiakkaan hyväksynnän muutoksille ennen tilauksen käsittelyä. Jos sinulla on kysyttävää tietystä tilauksesta, ota yhteyttä paikalliseen ResMedin asiakaspalveluun.

HAPPI

Astral- ja Stellar-laitteisiin voi syöttää lisähappea laitteen happiliitännän kautta. Näissä laitteissa käytettävän lisähapen virtaus voi olla enintään 30 l/min.
Lumis-laitteissa lisähapen virtaus voi olla enintään 4 l/min iVAPS-tilassa ja 15 l/min muissa tiloissa.

Kun lisähapen virtaus on vakio, sisäänhengitetyn ilman happipitoisuus vaihtelee määritetyn ventilaatiotilan, asetusten, potilaan hengityksen, maskivalinnan ja vuodon mukaan.

FiO2

Astral:

Kun aikuispotilaalla käytetään letkustoa, jossa ei ole tarkoituksellista vuotoa (kaksihaarainen tai yksihaarainen letkusto vuotoventtiilillä, invasiivinen ja noninvasiivinen), voidaan saavuttaa lähes 100 %:n FiO2, kun lisähappea annetaan 30 l/min. Yli 80 %:n FiO2 voidaan saavuttaa, kun lisähappea annetaan 15 l/min.

Kun aikuispotilaalla käytetään käytetään vuotoletkustoa (tarkoituksellinen vuoto), voidaan saavuttaa lähes 75 %:n FiO2, kun lisähappea annetaan 30 l/min. Yli 60 %:n FiO2 voidaan saavuttaa, kun lisähappea annetaan 15 l/min.

Stellar:

Kun lisähappea annetaan 30 l/min, voidaan saavuttaa yli 90 %:n FiO2, jos vuotoa ei ole. Lähes 80 %:n FiO2 voidaan saavuttaa, kun lisähappea annetaan 20 l/min.

Astral ja Stellar

Happilähde liitetään seuraavasti:

  1. Avaa laitteen takana oleva alhaisen virtauksen happiliitäntä nostamalla lukitusvipua.
  2. Liitä happiletkun toinen pää happiliitäntään. Letku lukittuu

automaattisesti paikoilleen.

  1. Liitä happiletkun toinen pää happilähteeseen.
  2. Aloita ventilaatio.
  3. Käynnistä happilähde ja säädä se haluttuun virtausnopeuteen tai FiO2-arvoon.

Astral-laitteet:

Stellar-laitteet:

Happilähteen irrottaminen:

Varmista, että happilähde on sammutettu ennen kuin irrotat sen laitteesta.

  1. Avaa laitteen takana oleva alhaisen virtauksen happiliitäntä nostamalla lukitusvipua.
  2. Irrota happiliitin alhaisen virtauksen happiliitännästä.

Happiliitin (tuotekoodi: 24971) tarvitaan, jotta happiletku voidaan kytkeä alhaisen virtauksen happiliitäntään. Katso seuraava kuva.

Lumis

Lisähapen voit kytkeä Lumis-laitteisiin käyttämällä ClimateLineAir Oxy -letkua tai happiliitäntää. Lisätietoja lisähapen käytöstä laitteen kanssa on käytettävän lisävarusteen käyttöoppaassa.

Huomautus:

  • Lisähapen antaminen voi vaikuttaa potilaalle annettavaan paineeseen ja raportoitujen arvojen (esim. vuoto, minuuttiventilaatio ja AHI) tarkkuuteen.
  • Varmista aina, että laite ja ilmavirtaus ovat käynnissä, ennen kuin käynnistät happilähteen. Sammuta happilähde aina ennen kuin sammutat laitteen. Käyttämätön happi voi kertyä laitteen sisään ja aiheuttaa palovaaran.

SUODATTIMET

Kaikissa laitteissa (Astral, Stellar ja Lumis) suositellaan antibakteerista kosteuslämpövaihdinta (HME) tai bakteerisuodatinta, joka pienentää kontaminaatioriskiä. ResMed toimittaa tällaisia suodattimia. Myös muut valmistajat toimittavat samankaltaisia suodattimia, joissa on samanlaisia viruksia ja bakteereja tuhoavia ominaisuuksia.

Jotta ristikontaminaation vaara voidaan välttää, laitteen ilman sisääntuloaukkoon on tärkeää asentaa bakteerisuodatin, jos laitetta käytetään useilla potilailla.

Huomaa, että suodattimet on vaihdettava usein. Lisätietoja on suodattimen käyttöohjeissa. Suodatin on vaihdettava myös, kun laitetta käytetään useilla potilailla.

Potilaiden on lisäksi noudatettava ResMedin käyttöoppaassa annettuja ohjeita.

Jotta ristikontaminaatio voidaan ehkäistä, bakteerisuodatin on asennettava Astral-laitteiden ilman sisääntuloaukkoon tai Stellar- ja Lumis-laitteiden ilman ulostuloaukkoon. Ilmaletku liitetään suodattimen toiselle puolelle.

Astral-laitteissa bakteerisuodattimen voi kiinnittää sekä ilman sisääntuloaukkoon että ilman ulostuloaukkoon. Laite on suositeltavaa suojata tällä tavalla, jos käytössä on nebulisaattori.

HME-bakteerisuodatin
HME-bakteerisuodatin asennetaan letkun potilaan puoleisen pään ja potilasliitännän väliin.

Potilasliitäntöjä ovat kaikki osat, jotka liitetään yksihaaraisen letkuston uloshengitysventtiilin tai uloshengitysliitäntään tai kaksihaaraisen letkuston Y-kappaleeseen. Jos käytössä on ResMedin vuotoventtiili, antibakteerinen HME-suodatin kytketään sen potilaan puoleiselle puolelle.

HME-suodattimet ovat passiivisia kostutusjärjestelmiä, jotka keräävät potilaan uloshengityskaasuista lämpöä ja kosteutta sisäisen kalvon avulla. HME-suodattimia ei saa käyttää aktiivisen kostutuksen kanssa.

Potilaiden on lisäksi noudatettava ResMedin käyttöoppaassa annettuja ohjeita.

Astral: laitteen suodattimet suodattavat hiukkaset, joiden koko on vähintään 10 µm. Laitteen suodatin on pölysuodatin, ja se on vaihdettava potilaiden välissä.

Stellar: Stellar-laitteen suodattimen bakteerien suodatusteho on 99,540 %, kun paino on 100 g/m². Koska virukset ovat tavanomaisesti pienempiä kuin bakteerit (< 0,1 µm), ei voida taata, että suodatin poistaa virukset ilmasta. Suodatin on vaihdettava potilaiden välissä.

Lumis: Lumis-laitteiden vakioilmasuodatin on valmistettu polyesterikuidusta. Keskimääräinen suodatusteho on > 75 %, kun pölyhiukkasten koko on >7 µm. Hypoallergeeninen suodatin on valmistettu akryylistä ja polypropyleenikuidusta, ja kehys on polypropyleeniä. Suodatusteho on > 98 %, kun pölyhiukkasten koko on > 7–8 µm, ja > 80 %, kun pölyhiukkasten koko on > 0,5 µm. Kumpikin suodatintyyppi on vaihdettava potilaiden välissä.

Potilaiden on lisäksi noudatettava ResMedin käyttöoppaassa annettuja ohjeita.

Huomautus: Jos käytössä on bakteerisuodatin, tarkasta, näkyykö suodattimessa merkkejä kosteudesta tai epäpuhtauksista. Tämä on erityisen tärkeää kostutuksen aikana. Muussa tapauksessa hengitysvastus saattaa kasvaa.

Lisäohjeita ulkoisen kostuttimen käytöstä Stellar-laitteessa:
Asenna bakteerisuodatin ilman ulostuloaukkoon ja liitä ulkoinen kostutin bakteerisuodattimen toiselle puolelle ilmaletkun kautta. Liitä toinen kostuttimesta tuleva ilmaletku ResMedin vuotoventtiiliin.

Älä käytä bakteerisuodatinta sisäisen H4i-kostuttimen kanssa.

Potilaiden on lisäksi noudatettava ResMedin käyttöoppaassa annettuja ohjeita.

HEPA-suodattimet poistavat läpi kulkevasta ilmasta vähintään 99,95 prosenttia hiukkasista, joiden halkaisija on vähintään 0,3 µm.

Bakteerisuodattimet ja antibakteeriset HME-suodattimet suodattavat hiukkaset, joiden koko on > 0,1 µm. Ne siis suodattavat hiukkasia ja mikro-organismeja tehokkaammin kuin HEPA-suodattimet.

Potilaiden on lisäksi noudatettava ResMedin käyttöoppaassa ja kliinisessä oppaassa annettuja ohjeita.

Astral-laitteen ilman sisääntuloa voi suojata sairaalaympäristössä siten, että hoitohenkilöstö varmistaa, ettei ilmasuodatinta ole peitetty esimerkiksi vaatteilla tai muilla esineillä. Ilman sisääntuloaukon suodatin on tarkastettava säännöllisesti ja vaihdettava tarvittaessa.
Potilaiden on lisäksi noudatettava ResMedin käyttöoppaassa annettuja ohjeita.

DESINFIOINTI

Tietoa laitteen ulkopintojen puhdistuksesta ja desinfioinnista on kliinisessä oppaassa. Koska COVID-19 on uusi virus, sitä koskevia puhdistusmenetelmiä ei kuitenkaan ole vielä validoitu.
Potilaiden on lisäksi noudatettava ResMedin käyttöoppaassa annettuja puhdistusohjeita.

LISÄTIETOA

Yksityiskohtaiset tuoteohjeet ovat saatavilla ResMedin sivuston tuote- ja tukisivuilla. Sivustolla ovat ResMedin viralliset tuoteoppaat ja ventilaattoreiden asennusohjeet. Kliinisiä oppaita saa pyydettäessä.

Lisätietoja saa ilmaiselta verkko-oppimisalustalta: ResMed Academy Online. Siellä on saatavissa runsaasti koulutusmateriaalia, harjoituksia ja asiantuntevaa tietoa, joka auttaa parantamaan hoitotuloksia.
ResMed Academy Onlineen voi luoda tilin ilmaiseksi. Rekisteröityminen on helppoa ja kestää vain muutaman minuutin.

ResMed julkaisee pian lisää opetusmateriaalia sivustolla webinar.resmed.eu . Siellä kannattaa siis vierailla.

Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä paikalliseen asiakaspalveluun tai myyntiedustajaan.

Koronaviruspandemia aiheuttaa ymmärrettävästi huolta tilauksista, toimituksista ja kuljetuksista. ResMed on sitoutunut tiedottamaan tilanteesta säännöllisesti asiakkaille ympäri maailmaa. Jotta yhteisö saa tiedot mahdollisimman pian, olemme perustaneet COVID-19-virusta koskevan sivuston, jossa on vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Sivustoa päivitetään sitä mukaa, kun saamme uutta tietoa.

Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä paikalliseen asiakaspalveluun tai myyntiedustajaan.